Hvem behandler min ansøgning og udformer aftalen?

PlusKort samarbejder med kreditkortkoncernen EnterCard. Det er EnterCard, som behandler og godkender din ansøgning. Alle informationer, du oplyser, bliver behandlet 100 % fortroligt, og ingen - heller ikke dit fagforbund - får adgang til informationerne.


Ansøgning om PlusGuldkort

Hvad er årsagen til afslag på min ansøgning?

Udover de medlems- og aldersmæssige krav, kan et afslag skyldes betalingsanmærkninger eller den samlede vurdering af dine oplysninger. Vi vurderer på baggrund af de oplysning, vi får fra dig, og vi begrunder ikke det enkelte afslag.

Hvad betyder et afslag på min ansøgning som følge af en betalingsanmærkning?

Vi udsteder ikke PlusGuldkort til ansøgere, som er registreret som dårlig betaler i et kreditoplysningsbureau (fx RKI).

Kan jeg søge igen, hvis jeg får afslag?

Ja. Du er velkommen til at ansøge om et PlusGuldkort igen på et senere tidspunkt. Skyldes dit afslag, at du har betalingsanmærkninger (i fx RKI), skal du vente med at ansøge, til du er slettet og er uden anmærkninger.

Kan jeg søge om en forhøjelse?

Ja. Du er velkommen til at søge om en forhøjelse af din kreditgrænse på dit PlusGuldkort. Det gør du i netbanken, hvor du logger på med MitID. Når du ansøger om en forhøjelse, skal din konto skal dog være minimum 6 måneder gammel, for at du kan ansøge. Du kan ansøge via PlusGuldkort appen eller Netbank. 

Når du ansøger om en kreditforhøjelse, vil kreditgrænsen blive fastsat på baggrund af en kreditvurdering. Kreditvurderingen er baseret på spørgsmål om din økonomi samt indhentning af oplysninger fra SKAT. Det er derfor muligt, at du vil få tilbudt en lavere kreditgrænse end, hvad du ansøger om.