Forsikrings spørgsmål og svar
Vi håber, at du er tilfreds med den Købsforsikring, som er tilknyttet dit PlusGuldkort. Men skulle du have spørgsmål, kan du her finde svar på de mest almindelig spørgsmål. Vi anbefaler desuden, at du læser forsikringsvilkårene.
Skadeanmeldelse sker via Europæiske ERVs hjemmeside:
https://www.europaeiske.dk/privat/skadeanmeldelse/
Husk, at du skal indtaste de første 6 cifre af dit kortnummer på siden.
Ja. Produktet pris eller billetreservation skal betales 100% med dit PlusGuldkort.
Nej, købsforsikringen dækker kun produkter, som er købt efter den 1. november 2021, hvor købsforsikringen trådte i kraft.
Nej. Produktet skal købes af et dansk registret firma. Dette gælder også, når du er i Danmark og køber en vare på Internettet – undtagen ved dækningen Online Køb- og leveringsforsikring som dækker produkter købt i EU, EØS eller Schweiz..
Nej, der er ingen selvrisiko eller egen andel på forsikringen.
Nej. Kortholderen skal forblive som ejer af produktet – undtagen ved dækningerne Forlænget garanti 1 år og Online Køb- og leveringsforsikring som også dækker gaver.
Ja, varen/produktnavnet skal være 100% identisk på originalvaren og sammenligningsvaren.
Nej, sammenligningsvaren/produktet må ikke være fra samme butik/butikskæde. Sammenligningsvaren skal kunne købes til ordinær pris i en anden butik/butikskæde.
Click & Collect betragtes som internetkøb.
Det fremgår ofte af kvitteringen – alternativt oplyses det af kunden hvordan købet er foretaget.
Nej. Den lavere pris skal være den almindelige pris.