Sikkerhed og mistet/udløbet kort

Få svar på spørgsmål om sikkerhed og om hvordan du skal forholde dig, hvis du mister dit PlusGuldkort.

Kontakt os med det samme på 33 42 37 10, så spærrer vi kortet. Du kan ringe døgnet rundt.

Kortet er beskyttet på flere måder:

• Med en PIN-kode
• Med en chip
• Med 3D Secure

Beskyttelsen lever op til alle eksisterende krav i forbindelse med almindeligt brug og handel på internettet.

Afhængigt af den enkelte situation kontakter PlusGuldkort dig på telefon, SMS eller e-mail. Bemærk, vi kontakter dig aldrig for at få oplysninger om kortnummer, PIN-kode, MitID eller lignende. Disse informationer må du aldrig oplyse.

Vi holder øje med mistænkelige transaktioner 24 timer i døgnet.

Du kan derfor blive kontaktet af PlusGuldkort via telefon, SMS eller e-mail. Men det er udelukkende for at bekræfte transaktioner på dit PlusGuldkort. Vi beder dig svare ja eller nej til, om du kan genkende transaktionerne.

Nej. Vi hverken sender e-mails eller ringer til dig for at bede om dine kortoplysninger. Afvis derfor alle henvendelser, der drejer sig om kortnummer, PIN-kode og lignende.

Du får automatisk et nyt kort til sendt med posten. Dit kort virker måneden ud, og du vil modtage dit kort i midten af pågældende måned. 

Eksempel: På kortet står udløbsdatoen "03/25". Kortet udløber derfor den 31/3 2025 og virker hele måneden. I midten af marts modtager du dit nye kort.