Sikkerhed og mistet/udløbet kort
Få svar på spørgsmål om sikkerhed og om hvordan du skal forholde dig, hvis du mister dit PlusGuldkort.
- Jeg har mistet mit kort, hvad gør jeg?
-
Kontakt os med det samme på 33 42 37 10, så spærrer vi kortet. Du kan ringe døgnet rundt.
- Hvordan er mit PlusGuldkort sikret mod misbrug?
-
Kortet er beskyttet på flere måder:
• Med en PIN-kode
• Med en chip
• Med 3D SecureBeskyttelsen lever op til alle eksisterende krav i forbindelse med almindeligt brug og handel på internettet.
- Hvordan kontakter PlusGuldkort mig typisk?
-
Afhængigt af den enkelte situation kontakter PlusGuldkort dig på telefon, SMS eller email. Bemærk, vi kontakter dig ALDRIG for at få oplysninger om kortnummer, PIN-kode, MitID eller lignende. Disse data må du aldrig oplyse.
- Hvordan kontakter PlusGuldkort mig i tilfælde af kortsvindel?
-
Vi holder øje med mistænkelige transaktioner 24 timer i døgnet.
Du kan derfor blive kontaktet af PlusGuldkort via telefon, SMS eller e-mail. Men det er udelukkende for at bekræfte transaktioner på dit PlusGuldkort. Vi beder dig svare ja eller nej til, om du kan genkende transaktionerne.
- Kontakter PlusGuldkort mig for at få oplysninger om mit kort?
-
Nej. Vi hverken sender e-mails eller ringer til dig for at bede om dine kortoplysninger. Afvis derfor alle henvendelser, der drejer sig om kortnummer og lignende.
- Mit kort udløber snart, hvordan får jeg et nyt?
-
Du får automatisk et nyt kort til sendt med posten. Dit kort virker måneden ud, og du vil modtage dit kort i midten af pågældende måned.
Eksempel: På kortet står udløbsdatoen "03/24". Kortet udløber derfor den 31/3 2024 og virker hele måneden. I midten af marts modtager du dit nye kort.