Faktura

Nedenfor finder du svar på spørgsmål om faktura og betaling til dit PlusGuldkort.

Hvor ofte modtager jeg en faktura?

Du modtager en faktura – eller en opgørelse – én gang om måneden, hvis du har handlet på dit kort. Vi opgør kortet 22 dage før din forfaldsdato. Du modtager din faktura cirka en uge før, du har betalingsfrist.

Hvordan betaler jeg min faktura?

Du kan betale forbruget på dit PlusGuldkort enten via faktura i e-Boks eller Betalingsservice.

Via faktura

Ved betaling via faktura, vil der blive sendt en faktura til din e-Boks. På denne faktura fremgår det gironummer, som skal benyttes til din indbetaling.
Dit gironummer, står på side 1 på din faktura. Du kan altid benytte dette gironummer, såfremt du ønsker at foretage ekstra indbetalinger på dit PlusGuldkort.

Via Betalingsservice

Hvis du tilmelder dig Betalingsservice, har du mulighed for at vælge minimumsbeløbet på 2,5% (dog min. 100 kr.), 10%, 25%, 50% eller 100%. som vil blive trukket ved betaling. Du har mulighed for at ændre dit afdrag eller betale et fast beløb hver måned. Såfremt du ønsker dit månedlige afdrag ændret, kan du skrive til os via PlusGuldkort Netbank eller ringe til os 33 42 37 10, så hjælper vi dig.

Ønsker du at foretage en ekstra indbetaling på dit PlusGuldkort, kan du gøre dette ved at benytte dit gironummer, som du finder i PlusGuldkort Netbank eller vores App PlusGuldkort

Kan jeg ændre det månedlige tilbagebetalingsbeløb?

Ja, det kan du. Du kan enten ringe til kundeservice på 33 42 37 10 eller logge ind i Netbanken, hvor du kan fremsende en forespørgsel om, at få ændret din betalingsrate.

Når du ændrer raten vil det træde i kraft hurtigst muligt - vi gør dog opmærksom på, at fakturaen udskrives 3 uger før forfaldsdato, så din ændring vil først slå igennem til den næstkommende faktura.

Hvordan ændrer jeg min betaling, når jeg betaler via Betalingsservice?

Betaler du dit forbrug via Betalingsservice, kan du vælge forskellige ratestørrelser. Automatisk betaling af 2,5 % (min. 100 kr.), 25 %, 50 % eller 100 % af din saldo hver måned.

Du kan også vælge et fast beløb. fx. 1.000 kr. Hvis det valgte beløb er mindre end 2,5% (min.100 kr.), vil du blive opkrævet minimumsbeløbet. 

Du kan altid manuelt betale mere via Netbank eller indbetalingskort.

Ønsker du at ændre den ratestørrelse, du bliver opkrævet hver måned, kan du kontakte kundeservice på tlf.: 33 42 37 10, eller skrive til os via netbanken.

Kan jeg ansøge om en betalingsfri måned?

Ja, det kan du. Bemærk, at vi skal have din ansøgning om betalingsfri senest 4 bankdage før din fakturas forfaldsdato. Modtager du ikke en bekræftelse indenfor få dage, er din anmodning ikke gået igennem, og du bedes kontakte kundeservice pr. telefon.

Ansøger du om betalingsfri måned, skal du være opmærksom på, at der fortsat tilskrives renter i den måned, hvor du springer betalingen over. Renterne kommer med på næste måneds faktura. Det er med andre ord kun betalingen af dit forbrug, du udskyder.

For at søge om betalingsfri måned, skal det følgende være opfyldt:

  • Du har ikke overtræk på kontoen.
  • Du har betalt dine PlusGuldkort regninger til tiden de seneste 6 måneder.

Sådan gør du:

  • Søg om betalingsfri måned ved at logge ind i Netbank
  • Gå ind under menuen 'Spærret kort/Øvrige tjenester'
  • Vælg Betalingsfri måned
  • Såfremt du er tilmeldt Betalingsservice, gør vi opmærksom på, at du senest d. 7. i måneden kan afvise Betalingsservice i din bank.

Forfaldsdatoen fremgår af dit indbetalingskort. Der bevilges ikke betalingsfri måned, hvis din forfaldsdato allerede er overskredet.